Чи часто ви зустрічаєтеся з тим, що люди весь час щось забувають? Син
постійно забуває щоденник, донька не встигає з домашніми справами,
чоловік ніколи і не знав точну дату вашого дня народження, а дружина
несе сік чоловікові замість дитини. Ми можемо забути все аж до рідного
імені, але розвинути можливості нашої пам’яті не так складно, а навіть цілком реально. Пропонуємо розібратися як же влаштована пам’ять, на основі чого наш мозок запам’ятовує ту чи іншу інформацію та як розвинути та покращити пам’ять.
Зорова пам’ять зберігає ту інформацію, яку ми отримали шляхом спостережень, тобто запам’ятали побачене. Слухова пам’ять відповідає за всі звукові відчуття, коли-небудь випробувані нашим організмом. З цими двома начебто все зрозуміло, а з моторною буде складніше.
Третій вид пам’яті особливий. Це своєрідний спосіб вчитися на своїх помилках: коли наш організм робить щось, він автоматично запам’ятовує цей процес. Так ми вчилися ходити, їсти, так ми пишемо букви, не зациклюючись на самому процесі. Ну, а тепер перейдемо безпосередньо до способів розвитку пам’яті.
Так само багатьох дітей батьки змушують вивчати таблицю множення, переписуючи і промовляючи її про себе. Тоді працює моторна (пишемо і запам’ятовуємо), зорова (запам’ятовуємо те, звідки переписуємо) і слухова (завчає на слух) пам’ять.
Джерело: http: //how-to-do.org/yak-pokraschyty-ta-rozvynuty-pamyat/
Ще цікава публікація: http://dobre.stb.ua/2014/08/19/kak-igrat-s-rebenkom-v-superdul-ku/
Як влаштована наша пам’ять
Усі ми в дитинстві збирали пазли і мозаїки, але мало хто уявляє, що наш мозок знав цю систему дуже давно. Раніше вчені вважали, що конкретні ділянки мозку зберігають у собі певного виду спогади, але згодом був проведений експеримент. Щурам видаляли по черзі різні ділянки мозку і перевіряли: чи можливо їх навчити, що вони пам’ятають, а які органи у них гірше працюють. З’ясувалося, що ні одна частинка мозку не відповідає цілком за якийсь певний вид пам’яті, але якщо зібрати шматочки спогадів з усього мозку, то їх можна скласти в одну загальну картинку, як в мозаїку. Цю картинку ми і називаємо пам’яттю. Цей висновок був шокуючим для вчених того часу, але нам він дозволяє опустити можливість розвинути всю пам’ять тільки одним способом і одночасно пропонує метод вирішення.Види пам’яті
Існує три види пам’яті: зорова, слухова, моторна.Зорова пам’ять зберігає ту інформацію, яку ми отримали шляхом спостережень, тобто запам’ятали побачене. Слухова пам’ять відповідає за всі звукові відчуття, коли-небудь випробувані нашим організмом. З цими двома начебто все зрозуміло, а з моторною буде складніше.
Третій вид пам’яті особливий. Це своєрідний спосіб вчитися на своїх помилках: коли наш організм робить щось, він автоматично запам’ятовує цей процес. Так ми вчилися ходити, їсти, так ми пишемо букви, не зациклюючись на самому процесі. Ну, а тепер перейдемо безпосередньо до способів розвитку пам’яті.
Розвиваємо пам’ять, тренуючи увагу
Запам’ятовуємо ми тільки те, що помічаємо, а помічаємо ми лише тоді, коли уважні. Отже, свою увагу потрібно тренувати. Можна робити це і в ігровій формі, наприклад, спробуйте під час прогулянки пограти з співрозмовником: хто більше відзначить будинків із зеленими дахами. Для розвитку пам’яті корисні і картинки з серії «знайдіть десять відмінностей». У цих випадках ваш мозок концентрується на дрібницях і звикає до активної роботи в нестандартних ситуаціях. Тоді на роботі, в школі чи в інституті ви почнете швидше схоплювати все найважливіше і запам’ятовувати без праці.Поєднання різних видів пам’яті заради однієї мети
Одного разу вчителька російської мови і літератури поскаржилася на своїх учнів-двієчників, які зовсім не вчать вірші. Їй порадили змусити учнів віджиматися і повторювати текст вголос. Вона відмовилася, сказавши, що і те і інше вони будуть робити погано, а даремно! Учні запам’ятовували б вірші разом з рухами і зусиллям м’язів, і навіть через багато років, роблячи віджимання, вони згадають ці вірші, може не повністю, але з найбільш натреновані місця.Так само багатьох дітей батьки змушують вивчати таблицю множення, переписуючи і промовляючи її про себе. Тоді працює моторна (пишемо і запам’ятовуємо), зорова (запам’ятовуємо те, звідки переписуємо) і слухова (завчає на слух) пам’ять.
Запам’ятовуємо по частинах
Третій метод полягає в тому, що всю інформацію «розкладають по поличках». Тобто: текст потрібно скомпонувати в конспект, слова розділяти на групи, формули заучувати разом з прикладами. Так само важливо одночасно розбиратися з виникаючими питаннями, адже коли ми самі добуваємо необхідне, то й засвоюємо це краще. Отже, як уха найкраще смакує після риболовлі, так і рядок завчає швидше, якщо в ньому був незнайомий вираз, підглянутий в словнику.Повторення – вправа для розвитку пам’яті
Цей варіант підійде людям з розвиненою зорової пам’яттю, і поганою слуховою. Припустимо, що в той момент, коли ви прогулювалися по парку, вам знайомий сказав номер телефону, а ніякої можливості записати у вас немає. У такому випадку, поки ваш друг диктує, подумки уявіть вашу трубку і під диктовку набирайте на ній номер. Потім зробіть вигляд, що він був зайнятий і спробуйте ще раз, вголос промовляючи номер одному. Якщо все правильно, спробуйте ще раз і навіть через пару годин ви все згадаєте. Практика такої вправи з кожним разом буде позитивно відбиватися на розвитку вашої пам’яті.Розвивайте пам’ять, відкриваючи для себе нове
Студент, що активно займається і відвідує лекції, має гарну пам’ять, але часто про це навіть не підозрює. Коли інформація запам’ятовується без зусиль і прямо на підсвідомому рівні, то вона і довше зберігається. Коли той же студент перед іспитом думає, що нічого не знає, але отримує дзвінки від однокурсників і відповідає на їхні складні питання, виходить, що залишилося трошки освіжити матеріал і можна йти здавати. Чому це відбувається? Відповідь проста. Всього-на-всього під час лекцій ми записуємо конспект, вникаємо в матеріал, але абсолютно не думаємо про те, як його запам’ятати. Розвиваючись у своїй професії, вивчаючи нову інформацію про ваші захоплення, слухаючи новини, ви ж не думаєте про те, що це просто необхідно запам’ятати, але, запам’ятовуючи, ви покращуєте свою пам’ять, отже, розвиваєтеся!Самоорганізація та розвиток пам’яті
Часто почуєш фразу: «вона не розсіяна, вона неорганізована!» І правда, як наш мозок може запам’ятати щось, якщо він просто не розуміє, що і коли запам’ятовувати. Трохи вище ми вже говорили про систематизації матеріалу, але в цьому розділі мова піде про вас самих. Заведіть щоденник (і не правда, що він для тих, хто все забуває), створіть свою особисту розклад, і зберіться на роботу ввечері, робіть все вчасно, згадайте про своїх родичів і друзів, яким давно не дзвонили. Ваше життя налагодиться, і пам’ять запрацює як нова.Придумайте свій спосіб розвитку пам’яті
Придивіться до себе, визначте, що ви запам’ятовуєте складніше, і що може допомогти особисто вам зберегти дорогоцінну інформацію. Не всім до душі хрестики на руках і вузлики на мотузочках. Спробуйте робити собі маленькі шпаргалки, клейте листочки в найвидніших місцях квартири, прикріпляйте їх на дошках над робочим столом у офісі. Найголовніше для розвитку пам’яті – у них не повинен бути повний текст, адже тоді ви просто прочитаєте й згадаєте. Робіть асоціативні записи або малюнки. Ваш мозок проаналізує запис, знайде в пам’яті інформацію і запам’ятає її знову, але вже автоматично. Наступного разу ви згадаєте швидше і вже не забудете.Джерело: http: //how-to-do.org/yak-pokraschyty-ta-rozvynuty-pamyat/
Ще цікава публікація: http://dobre.stb.ua/2014/08/19/kak-igrat-s-rebenkom-v-superdul-ku/
Немає коментарів:
Дописати коментар