Що
таке «ейдетика»? «Ейдос» — з грецької — образ, а ейдетизмом називають вміння
кожної людини уявляти будь-що: від улюбленого тістечка та борщу до фізичних і
хімічних процесів, що відбуваються на Сонці. Ейдетика — сучасний розділ прикладної
психології, що займається дослідженням цієї дуже цікавої здібності (до речі, до
цього здатні не тільки люди, а й тварини).
«Школа
Ейдетики» — впорядкований набір методів і вправ, що допомагають оволодіти
осмисленим використанням своєї уяви для відтворення будь-якої інформації.
Автором «Школи Ейдетики» є Ігор Матюгін, доктор педагогічних наук, професор Російської
Академії Енциклопедій.
«Школа Ейдетики» рекомендує, а у більшості
випадків і примушує батьків на рівні з дитиною опановувати вміння правильно
користуватися пам'яттю, співпрацювати у навчанні і взагалі встановити дружні
стосунки. Бо більшість батьків відчувають себе «начальниками» над дитиною,
втрачають контакт, а потім дуже дивуються, чому вона розв'язання своїх проблем
шукає поза домівкою.
Тому,
пропоную батькам скористатися моїми порадами:
Порада перша:
уявляйте все, що маєте згадати. Коли ви або ваша дитина дивитеся кіно, читаєте
казку чи детектив, ви не запам'ятовуєте, що було на початку, а добре усе
пам'ятаєте — тобто уявляєте, навіть якщо це серіал.
Таким самим «серіалом»
може стати будь-який урок у школі, де актором та режисером є вчитель, або
сторінки підручника. Вчитель перетворює
урок у цікаву виставу. Веселий урок —
це величезне досягнення. Людина, яка посміхається, не напружена, її думка,
уява та пам'ять активно сприймають інформацію і готові відтворити ці знання у
будь-який момент.
Порада друга:
не напружуйтеся, сприймаючи інформацію, посміхайтесь від задоволення, що це вам
дається з кожним разом легше та ефективніше.
Не лякайтеся складності
інформації та не лякайте своїх дітей.
Порада третя,
найважливіша: ми, незалежно від нашого бажання, запам'ятовуємо усе, що бачимо,
чуємо та відчуваємо. А пригадуємо і, відповідно, знаємо те, що пройшло крізь
нашу уяву яскравою та цікавою подією. Знаємо тоді, коли відчули задоволення
від оволодіння цією інформацією, коли разом з уявою та інформованістю прийшло
розуміння та вміння використовувати набуті знання. Наша чудова пам'ять, що не
знає втоми, з народження (дехто стверджує, що і раніше) фіксує та дає
можливість скористатись усім, що з'являється у просторі, який ми сприймаємо.
Тому й створюються та впроваджуються чудові технології, що дозволяють змалечку
навчити дитину читати та рахувати.
Про
це добре знають небайдужі батьки та бабусі, які щодня фіксують невимушені
досягнення своїх вихованців. Якщо одно-дворічна дитина бачить на оточуючих її предметах
написи їх назв, читання стає автоматичним умінням.
На
жаль, таким самим автоматичним вмінням стає і агресивне ставлення до оточуючих,
приклади якого щодня дитина бачить по телевізору, чує від батьків, а пізніше
активно пізнає у комп'ютерних іграх.
Порада четверта:
наша уява прогнозує, провокує та визначає нашу поведінку і ставлення до
навколишнього світу.
Якщо
дитина змалку від авторитетних для неї вихователів чує, що вона дурна,
нетямуща і так далі, то, завдяки своїй уяві, зовнішньою поведінкою та ставленням
до своїх можливостей вона повністю відповідатиме тій ролі, яку спровокували
дорослі.
Величезна
кількість інформації, яку під час ігор відтворює дитина, обумовлює легкість
сприйняття шкільного матеріалу. Навчання перетворюється у гру з неодмінно
позитивним результатом.
Порада п'ята:
разом з дитиною опановувати вміння правильно користуватися пам'яттю, співпрацювати
у навчанні і взагалі встановити дружні стосунки. Чомусь батьки вважають, що їхня дитина така
сама, як і вони. І якщо вони були відмінниками, то дитина автоматично повинна
проявляти відповідні якості. Або якщо у шкільному досвіді батьків були
негаразди, то й дитину потрібно стимулювати так само, як це траплялось у
їхньому дитинстві. Таким чином виявляється, що батьки різні, а результат —
однаковий. Нервують дорослі, нервує школяр, вчитель фіксує відсутність успіхів,
розкручуючи конфлікт та ставлячи «діагнози» дітям і батькам. Чим це
закінчується (або не закінчується) — ми добре знаємо.
Немає коментарів:
Дописати коментар