Урок 2
ІІІ. Мотивація. Перегляд відео досліду: Взаємодія літію, натрію, калію з водою.
"Уявлянка": щоб назавжди запамятати які елементи належать до галогенів, лужних металів та інертних газів пропоную учням уявити:
1) "галогени" - "Галя - Гена" - картинка на якій дівчина Галя (файна - Флуор, хороша - Хлор) та хлопець Гена (бравий - Бром, коліно йдом намазане);
2) "лужні метали" - на лузі трава (Натрій), ллється вода (літій), лежить камінь (Калій);
3) інертні гази - байдужі, не рухаються назустріч.
V. Завдання для самоконтролю.
Тема: Поняття про лужні метали, галогени
інертні гази.
Мета:
дати учням перше поняття про природні групи елементів на прикладі лужних металів,галогенів
та інертних газів; розкрити закономірності у зміні фізичних та хімічних
властивостей залежно від величини їх відносних атомних мас, формувати вміння
порівнювати хімічні властивості елементів, складати рівняння відповідних
реакцій; розвивати увагу, пам'ять мислення
Тип
уроку: комбінований
Обладнання:
відеозаписи дослідів;
кольорові картки із зображенням символів хімічних елементів (лужні метали –
сірі, галогени – зелені, інертні гази – білі тощо)
І.
Організацій класу. Вправа «Настрій»
ІІ.
Актуалізація
опорних знань учнів.
Гра "Увага": учні по черзі доповнюють один одного щодо поняття "хімічний елемент", при цьому кожен наступний учень повинен повторити те, що сказав попередній (3-4 учні)
Гра "Увага": учні по черзі доповнюють один одного щодо поняття "хімічний елемент", при цьому кожен наступний учень повинен повторити те, що сказав попередній (3-4 учні)
ІІІ. Мотивація. Перегляд відео досліду: Взаємодія літію, натрію, калію з водою.
Завдання
1. Напишіть рівняння реакцій взаємодії з водою: а) літію, б) натрію, в) калію
Завдання
2. Обчисліть, скільки грамів літію потрібно взяти,щоб витіснити з води 0,05
моль водню.
Завдання 3 Як експериментально
довести основний характер гідроксидів?
ІІІ.
Засвоєння і сприймання нового матеріалу.
1. Як
бачите з виконаних завдань,що такі хімічні елементи як літій, натрій і калій
виявляють схожі властивості. У чому проявляється їх подібність:
а) вони
активно реагують з водою;
б) одновалентні;
в)
їх оксиди і гідроксиди проявляють основні властивості.
Фронтально
працюємо з таблицею 1.

Порівнюємо фізичні властивості
лужних металів. Що спільного? Відмінного?
2.
Відомі й інші групи хімічних елементів, подібних за властивостями. Наприклад, група
галогенів. Вони утворюють прості речовини-типові неметали
Робота
з таблицею 2. Порівняння властивостей галогенів.
Виявлення
рис подібності та відмінності.
Які
схожі властивості вони виявляють? Чим вони зумовлені? Роблять висновок про
залежність активності галогенів від відносних атомних мас елементів.
Учні
самостійно записують рівняння реакцій галогенів з воднем.
Назва
«галогени» ( галос – сіль, генезіо – породжую) ті, що
породжують солі.
Учні
самостійно записують рівняння реакцій галогенів з металами.
Які
солі «породили» фтор, хлор, бром, йод? Дайте їм назву.
3.
Наприкінці минулого століття склад повітря був добре вивчений. Виявилось, що
крім азоту і кисню в повітрі є інертні гази: гелій, неон, аргон,
криптон, ксенон, радон. Це одноатомні гази без кольору і запаху, хімічно
інертні. Вони були відкриті завдяки дослідженням Рамзая. Космос багатший на
інертні гази, ніж атмосфера землі. У космосі найпоширеніший гелій, а в
атмосфері Землі -аргон.
Інертні
гази використовуються для створення інертного середовища при проведенні
фізичних та хімічних процесів. Наприклад, у атмосфері аргону зварюють метали. Аргоном
і неоном заповнюють трубки для рекламного освітлення. Розповідь учнів про
інертні гази.
IV. Закріплення. Вправа на
запам’ятовування природних груп елементів.
Учням
роздаються картки різних кольорів із написаними символами хімічних елементів
- галогенів, лужних металів, інертних
газів. Учні повинні утворити три групи, назвати елементи, вказати схожі ознаки.
Учні
самостійно записують рівняння реакцій галогенів з воднем і металами
Учні
самостійно записують рівняння реакцій галогенів з воднем і металами
"Уявлянка": щоб назавжди запамятати які елементи належать до галогенів, лужних металів та інертних газів пропоную учням уявити:
1) "галогени" - "Галя - Гена" - картинка на якій дівчина Галя (файна - Флуор, хороша - Хлор) та хлопець Гена (бравий - Бром, коліно йдом намазане);
2) "лужні метали" - на лузі трава (Натрій), ллється вода (літій), лежить камінь (Калій);
3) інертні гази - байдужі, не рухаються назустріч.
V. Завдання для самоконтролю.
1.
Виписати
оксиди,яким відповідає загальна формула гідроксиду ROH.
1) Nа2О,
2)СuО, 3)Al203,
4)К20, 5) СаО, 6)Cs2О.
2. Вказати речовин, між якими можливі хімічні
реакції. Записати відповідні рівняння реакцій: a) Rb іН20; б)КСІ і Вг2, в)КОН і HNO3, г)KI і F2; е)Н2
і Вг2, і)К20 і H2SO4
VІ. Оцінювання,
підсумки, домашнє завдання. Додатково: 1) Підготувати повідомлення про
відкриття Д.І. Менделєєвим періодичного закону (Або чи справді йому приснилася
періодична система). Виконати вправу за посиланням: http://LearningApps.org/display?v=p6qtx0v8c01
Немає коментарів:
Дописати коментар