9 трав. 2015 р.

Чергове засідання клубу"Ерудит"






Тема: «Ейдетика і мнемотехніка на допомогу учням»
Мета: ознайомити учнів із основними прийомами, що полегшують запам’ятовування навчального матеріалу з різних предметів; розвивати мислення, уяву, фантазію: формувати вміння користуватися можливостями власної пам’яті;
Обладнання: ММ проектор, презентація, папір, фломастери, олівці
Тип заняття: тренінг
І. Створення позитиву «Кулька добра»
Учитель. Тремо долоні одна об одну, щоб відчути тепло. Розводимо ручки на невелику відстань. Відчуваємо тепло? Усе своє тепло, доброту своїх сердець вкладаємо в уявну кульку. Продовжуємо її ліпити ручками, а тепер разом з усмішкою відправляємо усім присутнім!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Оголошення теми й мети заняття
Учитель. Сьогодні у нас незвичайне заняття.
Ми будемо гратися і водночас сумлінно працювати. Ми проведемо тренінгові вправи ейдетики, які зазвичай використовуємо на різних уроках, за допомогою яких легко й швидко запам'ятовуємо числа, таблиці множення, словникові слова, вивчаємо вірші, пишемо перекази, а також ці тренінги можна використовувати при вивченні іноземних мов.
Ейдетика — від слова «ейдос», що в перекладі означає образ. Характерна особливість ейдетики — це емоційне забарвлення образів. Основа пам'яті — це уява. Учені доводять, що запам'ятовуємо і відтворюємо те, що уявляємо. Отже, девіз нашого уроку.
Уява + фантазія + гумор = легке відтворення інформації.
Бажаю всім успіху!
ІІІ. Робота над матеріалом уроку
Методи ейдетики є різноманітними. Завдяки цим методам в учнів розвивається зорова, слухова, тактильна пам’ять, увага, мислення, творча уява та мовлення.
Гра «Асоціації»
Розминка (вправа на запам’ятовування малюнків)
1 Презентація «Піктограми — це чудово!»
Дрімають села. Ясно ще / осіннє сонце сяє, / та холодом осіннім вже / в повітрі повіває. / Темно-зеленії садки / дрімають вже без плоду, / і тихо гріються хатки, / і верби гнуться в воду… (І. Франко.)
2.Мультфільм (без  малюнків).
ДЕРЕВО


ВУЛИЦЯ
СНІГОВИК
МЕРСЕДЕС
МОЛОКО
МОРЕ
ТАРІЛКА
ВЕСЛО
ПЕЧИВО
ПІНГВІН


ДЕРЕВО         –     з  дерева  опадає  жовте  листя.
ВУЛИЦЯ        –    дерево  іде по вулиці і вітається з перехожими.
СНІГОВИК    –    сніговик підмітає вулицю.
МЕРСЕДЕС   –    сніговик сідає в  новенький  мерседес.
МОЛОКО       –    «Мерседес» заправляють молоком із великої пляшки.
МОРЕ             –     молоко набирають з моря, набігають молочні хвилі.
ТАРІЛКА       –     морем пливуть величезні тарілки.
ВЕСЛО          –     до тарілок приладнали  тарілки і готуються до змагань.
ПЕЧИВО       –     весла зробили з солодкого печива.
ПІНГВІН       –     поїв все печиво, з якого роблять весла.

3. Гра зі словниковими словами
Учитель. Створюємо в уяві мультфільм із словниковими словами.
Криниця — заросла очеретом.
Очерет — розцвів як.
Черемха — відцвіла і на ній вродили.
Абрикоси — які всі з'їв.
Депутат — у якого висипалися з.
Кишені.
Апельсини— а підібрав їх.
Лелека — він полетів далеко за.
Горизонт — в якому заховалися два слова гори, зонт.
(Кількість слів може бути довільною.)

4. Гра з числами за методом Цицерона
9, 38, 77, 14, 20, 6, 2, 100, 88, 5.
Гра з цифрами
(За методом Цицерона.)
1. Уявіть, що ви взяли відерце з синьою фарбою і на дверях класу написали 42. Потім змінили фарбу на білу та широким пензлем написали на шафі цифру 6, яка буде значно більша за попередню цифру. А от нове число 12 напишемо солодким медом на стіні. Цвяхом нашкрябаємо на парті цифру 18. На підлозі вологим пальцем зобразимо число 25. А на екрані телевізора ми бачимо число 35.  Величезну 5 напишемо на склі сметаною. Подивимось на стелю. Чом би не намалювати на ній блакитною фарбою 30? Але обережно, щоб фарба на голову не накрапала. А цифру 8 напишемо помадою із запахом полуниці на склі шафи. Число 71 напишемо на дошці зубною пастою.
2. Тепер спробуємо ще раз пройти цим маршрутом і назвати всі уявні числа.
(Діти в уяві розміщують, пишуть, малюють запропоновані числа у класі, а потім відтворюють весь ланцюжок чисел.)
5 ПОВТОРЕННЯ  НАЗВ  МІСЯЦІВ РОКУ
СІЧЕ  ЛЮТИЙ  БЕРЕЗУ.
КВІТНЕ  ТРАВА  ЧЕРВОНА.
ЛИПА  ПІД  СЕРПОМ  ВЕРЕЩИТЬ.
ЖОВТІИЙ  ЛИСТ  ПАДА НА ГРУДУ.
6. Фізкультхвилинка. (вправи на розвиток півкуль)

IV. Підсумок уроку
Релаксація під спокійну музику
Учитель. Зручно вмостіться, розслабтеся, заплющте очі. Уявіть, що ви сидите на березі теплого океану. Ваш подих рівний і спокійний. Ви чуєте шум хвиль, відчуваєте тепло сонячних промінчиків, які ніжать ваше тіло, а кінчик носа трішки припікають. Легенький морський вітерець ніжно грається з вашим волоссям. Ви милуєтеся морським пейзажем. Вдихніть глибоко. У повітрі відчувається аромат океану, присмак солі. Хвиля накочується на берег, перевертає камінчики, лагідно лоскоче ваші ніжки. Ви чуєте, як кричать чайки, як розмовляють дельфіни. Усі ваші турботи і негаразди дельфіни забрали далеко в океан. Смуток і журба опинилися на самісінькому дні океану. Радість, спокій наповнюють ваші душі. Ви відпочили, відчуваєте бадьорість, у вас гарний настрій. Раз — розплющте очі, два — випряміться, три — усміхніться, ви сповнені сил і готові виконати будь-яке завдання.
Загадка «Усмішка»
Учитель. Я хочу загадати вам загадку і побажати, щоб відгадка до неї завжди була з вами.
Вона нічого не коштує, але створює багато чого.
Вона збагачує тих, хто її отримує, не збіднюючи тих, хто її дарує.
Вона триває мить, але пам'ять про неї залишається надовго.
Немає таких багатіїв, які могли б її купити.
Немає таких бідних, які не стали б багатші її милістю.
Вона створює щастя у домі, є паролем для друзів.
Водночас її не можна ані купити, ані випросити, ані позичити, ані вкрасти, адже вона є цінністю, яка не принесе жодної користі, якщо не йтиме від чистого серця...

Немає коментарів:

Дописати коментар