16 груд. 2014 р.


Виступ на занятті районної Школи молодого вчителя. 
Педагогічний тренінг "Перші кроки до педагогічної майстерності"
Красножон О.В., вчитель хімії загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с.Солгутове Гайворонського району Кіровоградської області
Мета: підвищити фаховий рівень молодих педагогів, розвивати творчий потенціал вчителя, ознайомити з технологією проведення тренінгового заняття, сформувати впевненість у правильному виборі професії, вчити працювати у групах, активізувати творчий потенціал кожного молодого педагога.
Обладнання: скринька, ватмани, стікери, фломастери, папір.
Девіз: Розуміти один одного, поважати, прощати, любити.
Хід заняття.
Вступ. Активізація уваги учасників
Сповідь учителя
Я щоранку заходжу у клас,
На дитячих обличчях – усміх.
Чого варта я, діти, без вас?
Ви – натхнення моє, мій успіх!
  За плечима – минулі роки,
Але й досвід прийшов із літами.
Що я варта без вас, малюки?
Я безмежно люблю вас, я з вами!
  Щоб любові вогонь не згас,
Щоб віддать дітям серце і душу,
Я щоранку заходжу у клас:
Я – учитель, я вчити мушу!
Всі ми вчителі і прийшли до школи за покликанням серця, щоб віддати свою любов дітям.
1.Вправа "Знайомство"
   Перш ніж розпочати нашу роботу, нам потрібно познайомитись. Всім пропоную на спеціальному аркуші паперу намалювати уявний герб, в якому буде розкрита особистість кожного. Після завершення завдання кожен учасник представляється і по черзі розповідає про свій герб і пояснює чому намалював його саме таким. Наприклад, якщо людина любить музику, то вона може зобразити себе у вигляді ноти чи якогось улюбленого інструмента.
- От ми з вами і познайомилися та більше дізналися один про одного.
2.Мозковий штурм "Правила роботи в групі"
- Для чого в нашому житті необхідні різноманітні правила?
Правила вкрай необхідні для створення такої обстановки, щоб кожен учасник:
міг відверто висловлюватись і виражати свої почуття й погляди;
не боявся стати об’єктом глузувань та критики;
був упевнений у тому, що все особисте, що обговорюється на занятті, не вийде за межі групи;
одержував інформацію сам і не заважав отримувати її іншим учасникам.
-         Щоб запропонували ви?
-         Бути позитивними;
-         говорити по черзі;
-         бути активними;
-         слухати й чути кожного;
-         толерантно ставитись один до одного;
-         бути пунктуальними;
-         діяти за принципом "тут і зараз".
-         Чи згодні ви та чи приймаєте ці правила?
3. Повідомлення теми, мети тренінгу.
4. Вправа "Скринька очікувань"
Кожен учасник записує свої очікування на стікерах та вкладає в "Скриньку очікувань" (за бажанням озвучують).
5.Вправа "Портрет ідеального вчителя"
Робота в групах
1 групі дається завдання створити портрет невдалого і неуспішного вчителя, вказавши на його помилки і причини такого становища.
2 група описує вчителя успішного і створює його портрет з перевагами, завдяки яким він став успішним.
3 групі потрібно від імені Міністерства освіти і науки України запропонувати нововведення, які б стимулювали творче зростання вчителя. Кожна група зачитує і захищає свою роботу. У кінці ми виділяємо, які помилки не потрібно допускати у своїй роботі, щоб не стати поганим вчителем – спеціалістом, а чому потрібно вчитися, щоб стати успішним педагогом.
Звичайно, навіть у найуспішнішого вчителя були кризи і поразки та ті факти, які ставили його у глухий кут, але не той вчитель успішний, який не припускається помилок, а той, хто зробивши помилку, не опускає руки, а проаналізувавши їх, зміг прийняти і вдосконалити їх у своїй творчій роботі з учнями. Не бійтеся робити помилки, найголовніше вмійте з них виносити для себе правильні висновки.
6. Вправа "Серцеведення"
А зараз поговоримо про те, без чого вся наша праця була б даремною, без чого ми ніколи не досягнемо успіхів у спілкуванні з дітьми.
   Щоб дізнатися про що буде йти мова, вам потрібно розгадати ребус.


Так, це слово «Серце».
Демонструється епіграф: "Той шлях, який веде до серця людини, є найкоротшим".
Чи можемо говорити про любов, якщо їй немає де перебувати? І де "житиме" терпіння, якщо його помешкання зачинене? Щоб не розгубити ці та інші чесноти Душі, потрібно створити для них сад, який називається Серцем!
—Я бачу, що всі ви прийшли в школу за покликанням душі.
Притча
Одного разу вирішив янгол віддати своє янголятко до школи. Взяв він його, і полетіли вони до величезної будівлі. "Треба вибрати вчителя від Серця і з янгольським терпінням, адже янголятко моє ще зовсім не янгол, воно — невгамовний пустун з непокірним характером...".
У класній кімнаті вчителька сиділа перед учнями, заклавши ногу на ногу, милувалася своїми нігтями. На кожному з них було намальоване маленьке сердечко. У той же час пильно слідкувала за учнями, які виконували контрольну роботу, і павиним криком припиняла будь-яку спробу списування.
"Ханжа... Не від Серця вона...".
У наступному класі учень записував на дошці речення, яке диктував учитель: "Найголовнішого очима не побачиш, пильне тільки Серце". Учень помилився і написав "Сердце".
   Скільки разів тобі пояснювати!.. Дай щоденник... Двійка!
"Неук... Не від Серця він...".
Заглянув янгол до наступного класу — там учитель проводив урок математики.   
   Порахуйте, скільки разів постукає Серце протягом доби, якщо за одну хвилину воно стукає 56 разів.
Один учень, не вираховуючи, зразу вигукнув:
 —80 640 разів... А за тиждень — 564 480 разів.
Діти ахнули. А вчитель грубо перебив учня:
   Як ти смієш викрикувати з місця, та ще й без мого дозволу!
"Грубіян... Не від Серця він".
Янгол сумно подумав, залишаючи будівлю школи: "Усі згадують про Серце, але жити Серцем не хочуть...".
Засумували вчителі.
   Можливо, врятує Мудрість? — сказали вони.
 І знайшли Мудреця, який сидів у печері.
   О, Мудрецю, — почали благати вони, — вкажи нам шлях до Сердець наших учнів!
Сказав їм Мудрець:
   Дам вам шлях до Сердець ваших учнів, але віддайте мені натомість дар ваш!
Учителі перезирнулися: якого дару від них вимагає Мудрець?
Тоді Мудрець сказав:
Якщо в когось є роздратування, дай мені роздратування.
Якщо в когось є гнів, дай мені гнів.
Якщо в когось є жорстокість, дай мені жорстокість.
Якщо в когось є грубість, дай мені грубість.
Якщо в когось є сумнів, дай мені сумнів.
Якщо в когось є ненависть, дай мені ненависть.
Якщо в когось є злоба, дай мені злобу.
Якщо в когось є страх, дай мені страх.
Якщо в когось є зрада, дай мені зраду.
Якщо в когось є забобони, дай мені забобони.
Якщо в когось є сарана думки, дай мені сарану думки.
А якщо дасте пригорщу дурних звичок, я прийму і ці запилені брязкальця.
Але не забудьте, чого вартий той, хто відніме раз подароване.
Отже, я прийняв увесь бруд вашого Серця, і Воно стає чистим.
А вам відкриваю Мудрість: шляхом до Серця учня є чисте Серце вчителя!
   Шановні колеги, справжній вчитель, той, хто в першу чергу любить дітей та має чисте, безкорисливе Серце!
7. Вправа "Рука дружби"
Обведіть на своєму аркуші праву руку, підпишіть своє прізвище і передайте по колу своєму сусідові, де кожен напише свої побажання. Вправа продовжується до тих пір поки "своя" рука не повернеться до свого власника.
8. Підсумки заняття.
Метод "Прес"
Підсумовуючи роботу на сьогоднішньому семінарі, закінчіть думку:
Сьогодні мене вразило…
Сьогодні мені згадалося…
Мені запам’яталося …
Мене дратувало …
Мені було цікаво …
При підготовці матеріалу використано такі Інтернет-ресурси:

Немає коментарів:

Дописати коментар