14 груд. 2014 р.

Цикл уроків: Періодичний закон і періодична система Д.І. Менделєєва



Урок 4.
Тема: Періодична система хімічних елементів - графічний вираз періодичного закону. Поняття про періоди та групи.
Мета: ознайомити з структурою періодичної системи, дати поняття про малі й великі періоди, групи і підгрупи; продовжувати формувати уявлення учнів про періодичну зміну властивостей елементів та їх сполук;
розвивати вміння аналізувати, робити висновки; навички роботи з Періодичною системою; виховувати повагу до наукових відкриттів
Тип уроку: засвоєння нових знань ( самостійний пошук інформації)
Обладнання: Періодична система, роздатковий матеріал (листок – оповідання)
Хід уроку:
І. Організаційний момент. Настрій на урок.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Асоціація» (з метою концентрації уваги й активізації розумових процесів): назвіть будь – яке слово, словосполучення, що асоціюється у вас із прізвищем Д.І. Менделєєва.
ІІІ. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу
Завдання1. Самостійно опрацювати матеріали статті підручника "Періодична система хімічних елементів»
 Завдання2. Закінчіть речення і перекажіть статтю.
Листок  - оповідання.
1.     Періодичний закон формулюється так...
2.     Періодична система-це...
3.     Вона побудована з а)…………. б)…………..
4.     Періодом називається...
5.     Періодів в періодичній системі ……………..з них: а) малих -...
a.     б) великих -......    в)незакінчених -........
6.     Малі періоди-це.....
7.     В межах малих періодів із збільшенням відносної атомної маси елементів поступово змінюються властивості:……………
8.     Великі періоди - це .........
9.     Група елементів це.........
10.                                   Головна підгрупа включає елементи.........
11.                     Валентність елементів за Гідрогеном визначається так
12.                     Вища валентність елементів за Оксигеном дорівнює...............
13.                       Побічні підгрупи включають елементи ........
IV. Осмислення і закріплення нових знань.

(Фізкультхвилинка: вправа на розвиток півкуль – кулак – долоня)

Завдання 1. Виконати завдання і підрахувати бали (підкресліть вірну відповідь)
1.  Оксид елемента ІІ групи побічної підгрупи 4 періоду СаО, ZnО, ВаО Cu20
2.   Оксид хімічного елемента VI групи головної підгрупи 3 періоду буде реагувати з речовинами: НСl2O, Мg(ОН)2, H3Р04u(ОН)2.
3.   Формула солі,яка утворилась в результаті взаємодії гідроксиду елемента I групи головної підгрупи  4 періоду з сульфатною кислотою: Na2SO4, K2SO3, CuSO4, K2SO4
4.              Хімічні елементи,розміщені в VII групі утворюють летку водневу сполуку, що відповідає формулі H2R, RN3, HR, RH4
Завдання 2
Елемент VI групи головної підгрупи 3 періоду
RO3
Елемент VI групи побічної підгрупи 4 періоду
R203
Елементи IV періоду утворює летку водневу сполуку
H2R
Загальна формула летких водневих сполук елементів VII групи
Se
Загальна формула вищих оксидів елементів ІІІ групи
Сг
Загальна формула вищих оксидів елементів VI групи
HR
Загальна формула летких водневих сполук елементів VI групи.
S

Встановіть відповідність між цифрами і буквами.
 (Учні в зошиті кожну правильну відповідь відзначають знаком + і в кінці виставляють кількість балів)
V. Підсумки уроку, виставлення оцінок
Домашнє завдання: (із 12 завдань після статті зробити не менше 3 (за вибором).

2 коментарі:

  1. Анонім15.12.14, 22:54

    Уроки хімії ваші дуже цікаві.Марина Злагоднюк,учениця 7 класу ЗШ Ш-ІІІ ст. с.Солгутове

    ВідповістиВидалити